16 Mayıs 2006

ibrahim tatlıses - fosforlu cevriyem..

hey gidi günler hey.. belki de ibomuzun çıkardığı en son ibrahim tatlıses albümüdür.. sonrasında kendisiyle uzun süre aynı yolda kalmak için mücadele verdiysek de, bilahare ayırmak zorunda kaldık.. sevenlerine saygımız sonsuz, fakat ogünlerde ibo dinlemiş insanlar ne demek istediğimi anlayacaklardır..
kısa keselim, 1989 çıkışlı bu güzide albümün içeriğine geçelim.. malesef neresi olduğunu bilmediğim bir kadınlar matinesinde kaydedilmiş canlı performanstır, bilebildiğim kadarıyla da ibrahim tatlıses diskografisinin tek live albümüdür.. takribi on defa -kaset eskimesi nedeniyle- kendim, yüzlerce defa italyan turistlere satınaldırtmışlığım, tur otobüslerinde sayıları her seferinde 40 ila 50 arası düşünen italyan milletinden insana "ibo ibo" diye tempo tutturmuşluğum vardır, o radde hastasıyım.. geçenlerde bir mega müzik markette karşılaştık kendisinin cd editionu ile, low price olduğunu üzülerek gördüm, hemmen aldım, geldim, harddiski bol buldum da 320 kbps sample eyledim, atıverdim arşive..
playlist diyorlar şimdi, onu da yazıverelim, her türlü infosuyla birlikte, belki arada göze tanıdık isimler çarpar (1989 dedim bak):
1 - fosforlu cevriyem (5:30), söz - müzik: zeki duygulu
2 - sizi nasıl özledim (2:56), söz - müzik: rüştü demirci
3 - aşıksın (4:43), söz: selahattin sarıkaya, müzik: aydın aydınlık
4 - uzun hava - dergâh senden (1:37), söz - müzik: ibrahim tatlıses
5 - sarhoşam oy oy oy (3:45), söz - müzik: ibrahim terzi
6 - ben de bir insan oğluyum (2:47) (meşhurr "hazırmıyıs?!" repliği ilk bunun başında geçmiştir), söz - müzik: aşık mahsuni şerif
7 - yeşil yeşil (5:52), söz: cemal ışıkhan, müzik: mustafa keser
8 - esmerin adı oya (3:53), söz: azer bülbül, müzik: atalay keskin
9 - kadifeden kesesi (4:14), söz - müzik: anonim
10 - canım dediklerim (5:02), söz: ali tekintüre, müzik: yavuz taner
11 - beyaz gül kırmızı gül (4:27), söz - müzik: mehmet özbek
12 - ya ley (4:58), arapça, kimdiri nediri bulunmamakta
13 - aşkımsın sevdalımsın (5:06), söz - müzik: ibrahim tatlıses
şimdi albümden şahsım adına en önemli, en güzel parçayı nakşedelim, döktürmüş ali tekintüre abimiz, tabi yavuz taner böyle bestelemese, ibo da böyle söylemese şiir gibi okunduğunda aynı etkiyi vermeyecektir, edinelim, dinleyelim:
canım dediklerim (all lyrics)
canım dediklerim canımı aldı,
ah gönül sarayımı yıkıp gittiler
bu mutsuz yaşantım onlardan kaldı
beni sevdiğime pişman ettiler
bu mutsuz yaşantım onlardan kaldı
beni bu günümden dünden ettiler
beni doğduğuma
beni sevdiğime
pişman ettiler
haykırsam dünyaya ettiklerini
yine anlatamam çektiklerimi
haykırsam dünyaya ettiklerini
yine anlatamam çektiklerimi
tanrım zalim yapmış sevdiklerimi
beni bu günümden dünden ettiler
beni sevdiğime pişman ettiler
tanrım zalim yapmış sevdiklerimi
beni doğduğuma pişman ettiler
beni sevdiğime pişman ettiler
ben dertli değildim yaşarken oldum
bu kötü kaderi sonradan buldum
ben dertli değildim yaşarken oldum
bu kötü kaderimi sonradan buldum
aldana aldana ömrümden oldum
beni bu günümden dünden ettiler
beni sevdiğime pişman ettiler
aldana aldana ömrümden oldum
beni bu günümden dünden ettiler
beni sevdiğime pişman ettiler
haykırsam dünyaya ettiklerini
yine anlatamam çektiklerimi
haykırsam dünyaya ettiklerini
yine anlatamam çektiklerimi
tanrım zalim yapmış sevdiklerimi
beni bu günümden dünden ettiler
beni sevdiğime pişman ettiler
tanrım zalim yapmış sevdiklerimi
beni doğduğuma pişman ettiler
beni sevdiğime
beni bu günümden dünden ettiler..
"teşekkürler çok sağolun
evet, ne istiyorsunuz? gel!"

2 yorum:

  1. asıl bu matinenin kaydı olsa, 4 metro önünde çilingir kursak, ööle seyretsek..

    içmeden oy oy oy oy oy oy oy, serhoşam oy oy oy oy oy oy oy,
    berduşam oy oy oy oy oyyyy

    YanıtlaSil
  2. Bi dakka metro önünden önce otoban kenarı pijamalı mangal keyfi vardı ?? atlamayalım...

    Mavi mavi ve kara zindan albümlerinden önce miydi sonramıydı...

    Aaa tamam tamam hatırladım , yeşillllll yeşilll senin yeşil gözlerin evet evet...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.