19 Haziran 2006

ucuza uçuşu hayale sokan tekelci türk zihniyeti

Hep böyle olmadi mi bu memlekette a dostlar..
Yurtdisina cikmak icin bile devlete üstüne para verdik..ki hala 75 ytl'dir o çikis bedeli..
simdi ucuz bilet hadiseleri koptu bu yil..mart ayinda soyle ucundan gorebildik ucuz ucak biletini..dandirik otobusle 12 saat tutan 135 YTL'lik otobus bileti yerine yari parasina ucabildi insanlar..
simdi easyjet diye bi zihniyet vardi, kellekoltukta ikramsiz ucak..
100 YTL civarina vergi dahil londra'ya ucabilecektik..donuste 200 kagit falandi sanirim..vergi dahil..
beyler begenmemis..istemezük olmuslar..
nolcak bu bizim halimiz 2006 yilinda..
herseyin 2 kati maliyetiyle yasiyoruz ev,araba,yemek..zehir zikkim oldu be..
cep telefonu desen dunyanin en pahalisi ama hepimiz gevezeyiz..
benzin desen oyle..
hic kimse protesto yapamiyo..kacimiz telefonunu 1 gun kapayabilir biraktim 2 saat kapama eylemi yapabilir..
kacimiz benzin almadan 1 gun araba kullanmadan otobus'e bineriz (binenlere demiyom)

eyvallah..

1 yorum:

  1. Günümüz Türk milleti ile ilgili bir analiz yapmadan edemeyeceğimiz. Şunu farkettim ki bizlerin yapamadığı parasızlık ile başetmek değil, bir kere parayı bulunca eskisi gibi yaşayamamak. Örneğin bizatihi arabamız olduğu halde yıllardır otobüslerin, dolmuşların köpeği olmuş bir kişiyim(nedenleri muhtelif). Taksi maksi nedir cidden bilmem, yılda üç beş kere çok acil bir yere yetişilmesi gerektiğinde kullanırım. "Çalıştığım" dönemde ise hovarda gibi faturalı hatlar, iki adıma taksiyle gitmeler vs (bizim de hovardalığımız o kadar işte). Zor alıştım yine eskiye bakın hala ellerim titriyor :)

    Hah ne diyorduk? Ülke, insanlar, pahalılık vs. İnternet misal, hasbelkader bir tek oyun oynayabilir bir insan haline geldim onca yıl ciyuv ciyuv diye sıktıkça. Eve Online, eh ingilizcemiz var az çok (yine Amerikada bir ünivesite ücreti eşdeğeri ödenerek gönderildiğim kolejden kalan tek işe yarar şey) bir hanımla muhabbetteyiz. İşte diyor ki lezbiyen sevgilimle evlendim nihayet mutluyum ben de "allah devamına erdirsin" vs gibi şaçmalıyorum, kız dedi ki "ya geçen gün yine bir türk ile konuştum bağlantısının çok kötü olduğundan bahsetti ne kullanıyorsun diye sorduğumdan "i am using "amınakodumun telekomu" dedi, o nedir" diye bana sordu. İşte anlattım elimden geldiğince, "ne kadar ödüyorsunuz" dedi "değişiyor, 30 dolardan aç ağzını aylık". Dedi ki "ya bizim de 30 pound ama yıllardır bir kere koptuğu ya da yavaşladığını görmedim" ben de "görmezsin canım boşver" dedim.

    Başka bir Alman çocuk "abi siz internet parasını koyunla mı ödüyorsunuz ahı ahı" demişti bir gün aynı anda tam 8 kişi telekom yüzünden kopunca.

    Dünyanın en pahalı benzini, yiyecekleri, her türlü insani ihtiyaca bağlı servisleri, hatta ucuz olması en çok gereken toplu taşıması bile burada. Yerse, yemezse kaçın kurtarın kendinizi.

    Protesto ne yahu, döverler adamı. Bu ülkede başarılı olduğunu hatırladığım tek protesto kola protestosuydu o da yaz biraz daha sıcak olsaydı patlamaya hazırdı.

    Yurtdışı ise çıkmak için zaten bin dereden su taşıtıyorlar bir de hakaret gibi ülkemize para ödüyoruz "nasıl gidersiniz lan siz cennet vatandan" menşeili. Hell yeah!

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.