19 Haziran 2006

Yaz'ın İçine Etmek

Öğrenci olmanın en güzel yanıdır yaz tatili. 3 koca ay bomboşsunuzdur.Gezmek, görmek ya da planladığınız işleri yapmak için en muhteşem bir zamandır. Üzerinizdeki sorumluluk hissi neredeyse sıfıra yakındır. Güneye inebilir yurtdışına çıkabilir ya da yaylaya vurabilirsiniz kendinizi. 9 ay boyunca ayakkabının içinde mantara kesmiş ayakları ve bedenin içindeki küflenmeye yüz tutmuş ruhu güneşin sıcak kollarına bırakırsınız. Ya başlayacam edebiyatına. İşin özü şu; bunları yazdığım şu vakit bendenizin lanet bir yaz okulu dönemi başlamış bulunmakta. 19 haziranda başlayıp 15 ağustosa kadar devam edecek bu süreç için ne kadar küfür etsem ne kadar lanet okusam az diyorum. Ve sonuç kısmını durumu en iyi şekilde anlatacak olan Necdet Atılgan'ın bestesini ve Kadir Şençalar'ın güftesini yaptığı Hüzzâm makamındaki esere bırakıyorum.

GEZDİĞİM DİKENLİ AŞK YOLLARINDA

Gezdiğim dikenli aşk yollarında
Elimden bir kırık saz geldi geçti
Kara talihimden bu yılda
Baharı görmeden yaz geldi geçti.

Şarkının ikinci kısmı da mevcut ama benim durumumla bir alakası yok. Ya bu nasıl şarkıymış bunu bizde bir dinleyelim diyenler olursada (bunu belirtmem gerekiyo eser mükemmel ötesi)
aşağıdaki linki browserına yapıştırın otomatik çalıyo.

http://www.sanatkolik.com/musik/gezdigimdikenliask1.mp3

somurcan, yaz kış nedir bilmeden çile çeken bir garip derviş. (herkes yapıyo bende yapıyım dedim)

4 yorum:

  1. somurcan kardesim,

    iyi yanindan bakmaya calis. zaten temmuz ayi ve agustos ayinin basi cok sicak olur. evde klima esliginde televizyon izlemek disinda pek bir alternatif de olmaz aslinda. ama agustos 15 ve sonrasi oyle mi? ilk olarak klasik tatilciler coktan evlerine donmus olur. sonra biliyorsun denizler karalardan sonra isindigindan deniz ancak o zaman guzel bir isiya gelir.

    kafasi her estiginde tatile gitme imkani olan ben bile eylul ayini tercih ediyorum tatil icin.

    uzme kendini.

    YanıtlaSil
  2. Somurcan kişisi,

    Öğrencilik zor meslektir ama beterin beteri de var; hatta çok uzakta değil hemen yanıbaşında. Şöyle anlatayım, haftaya çarşamba son finale giriyorum. 4 yıldır okulda tamamen misafir sanatçı olarak bulunmanın cezası olarak doldurulacak krediler mevcut, 3 temmuz-18 ağustos arası yaz okulunda kredi doldurmaca, 18 ağustos-22 ağustos arası sınavlar. 22 ağustos-1 Ekim arası "arazi zorunlu" (artık dağda bayırda kuyu açmak mı olur, sahada profesörlere esir olmak mı seç beğen al) 3. sınıf stajı. Bu arada okul 15 Eylülde açılıyor demişmiydim?

    Tatil dediğimiz şey ile 4 yıldır da haşır neşir değilim, bir beşincisi çok koymaz ama sana derim ki tatil beldelerinden sokakta çekirdek çitleyerek volta atmak pek insanı açmıyor, hatta gittiğine de pişman edebiliyor. Gerçi ayakkabı imiş çözüm, ablam imdadıma yetişti ama işte ne edersin mundar olan onca yaz için yapılacak bir şey yok.

    YanıtlaSil
  3. çalışma hayatina atilinca yaz okulu ne guzelmis diyceksin..keyfine bak ne kadar da keyifsiz olabilse de..

    YanıtlaSil
  4. Her "bu günleri ararsın" diyen için bir dolar biriktirseydim şimdi bahamalarda egzotik içkimi Asia Argento sunuyordu. Ama olay budur, beterin beteri var hakikaten sabr ve sebat ihsan diliyorum iş yerinde sürünen de, okula bunalan da bizdendir :)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.