25 Temmuz 2006

kırkbeşini görmeden uçak kazasında ölen latin amerika starları

böyle bi klasman var sevgili tahinpekmezciler.. bunlar 27 yaşında intihar ya da sair yollarla ölen daha ziyade siyetıllı meslektaşlarından farklı olarak, şöhretlerinin artık "daha ne yapalım ulan ne yapalım söyleyin" mertebesindeyken uçak kazasında can veren modellerdir.. genç yaşlarından itibaren acayip ünlü olmuş bu elemanların ekseriyeti, eli çüküne işemek harici değmemiş şanslı azınlık mensubudur.. (days biraderime selam ederim:)

şahsi sıralamama göre geçelim tane tane:

numero uno - Carlos Gardel (1890 - 1935)

bu abi ile ilgili ful detay dünyanın pek çok kaynağında bulunabilir.. benim buraya geçeceğim az ve öz bilgileri sıralayayım:

bu abi, Arjantin milli marşının bestekarıdır, bu bir..

ayrıyetten, paris'te son tango, kadın kokusu, shindler'in listesi, gerçek yalanlar ve daha bir dolu filmde tango sahnesi deyince çalmaya başlayan Por Una Cabeza adlı eser de bu abinindir..
en nihayetinde, Arjantin babayı öylesine sevmiş ki, internet omurgasına babanın soyadını isim etmişler, o yüzden salt "GARDEL" olarak aratmak nice acılara neden olabilir:)

velhasılı frank sinatra'dan sonra en çok plak dolduran adam olma ünvanına sahip bu güzel abi, kariyerinin zirvesinde bir turne sırasında uçağı düşüvermiştir, toprağı bol olsun..

numero dos - Pedro Infante (1917 - 1957)

bu abimiz de Meksika'nın bağrından koparak kadife sesiyle bizlere unutulmaz bir Historia de Un Amor kazandırmıştır.. sadece bu değil tabi, daha 350 kadar şarkı seslendirmiş, 60 küsür filmde oynamıştır bizzat..

Meksika'nın Ayhan Işık'ı sayılan sombrerolu kral, uçak kullanmayı çok sever.. 1947 senesinde bir kaza yapmış, ucuz kurtulmuş ama akıllanmayarak 1957 senesinde gene bir uçak kazasıyla hayata gözlerini yummuştur, rabbim taksiratını affetsin, mekanı cennet olsun..

numero tres - ritchie valens (1941 - 1959)

gerçek adı Richard Steven Valenzuela olan bu şahıs, her ne kadar California doğumlu da olsa, Meksika asıllı olması nedeniyle listemize girmiştir.. hayatının ennnn baharında, daha 18 yaşında gene bir uçak kazasında vefat eden bu abimizi de kitleler La Bamba ile tanımış bilmiş, bir daha da unutamamıştır..

öylesine meşhurdur ki, hayatını anlatan bissürü film çekilmiştir, en meşhuru da Lou Diamond Philips'in başrolü oynadığı La Bamba'dır..

daha rüştüne ermeden ölen bu güzel insanı gayrimüslim kategorisine sokamadım ben şimdi, o yüzden rabbim gani gani rahmet eylesin diyorum..
**
halihazırda aklıma gelenler bunlar, dahasını bilen varsa komente şeedebilir.. rabbim önce baht açıklığı vericek, gerisi boş iş yalan dolan şan şöhret falan.. böyle de bi acayip oldum bunları yazarken, bildiğin tribe girdim be, hadi hayırlısı..

2 yorum:

  1. hocam ya, nası diyim felaket tellalı gibisin. böyle liste mi olur. insan latin amerikalı olup da ünlü olmaya korkar valla..

    YanıtlaSil
  2. latin amerikalı tahinpekmezcileri tenzih ederim:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.